Joker Råtne Tomater Score Dips Etter en Strøm av Negative Anmeldelser

Det bør alltid være noen uenighet og splid i et kunstnerisk felt som film, men i tilfelle av Joaquin Phoenix ‘ s Joker, det har kommet inn en merkelig bølge av negative anmeldelser. Gjennom tirsdag og onsdag, filmens vurdering på Rotten Tomatoes sunket til 77% positiv etter et dusin “råtten” vurderinger brakte totalt 77. Dette kommer bare noen dager etter at DC Comics filmen vant gulløven i Venezia International Film Festival.

Mange kritikere hyllet filmen for å endre hvordan vi ser på tegneserien filmer” og presenterer en Oscar-verdig prestasjon fra Joaquin Phoenix, mens andre sa at det var, “vel, det er ikke dårlig.” Den største påstand, men synes å være måten filmen presenterer sine verdier og temaer. Noen roste det for, “unapologetically hold[ing] opp et speil i vår delt moderne tider”, eller klarer å fungere som en “urovekkende og skremmende kommentarer på vår nåværende samfunn.”

Men mange kritikere så denne utforskningen som en svakhet. En topp-kritiker kalte det en “forutsigbar merkevare av hensynsløs kynisme,” som ikke er verdt din tid, mens en annen sa det, “en film med et budskap [at den] hammere hjem igjen og igjen,” gjør det “for ustabile og ærlig for skummelt, for å skille fra den svært reell vold begått av unge menn… i Amerika nesten hver dag.” Denne samtalen er en som burde være hadde blant seerne, fordi filmen er ment for å vekke diskusjon. Denne samtalen, er imidlertid ikke en som kan summeres opp i en rask varm-eller ta med blurb, men ofte er det.

Relatert: Joker Blir Animert i Trent Sjenert er Skumle Claymation Bevegelse Plakaten

Mange kinogjengere stole på Rotten Tomatoes score for å avgjøre om en film som Joker er verdt en tur på teater eller en seks dollar utleie. Men uten å lese hele anmeldelsen, den enkle prosent utelater mye av nyansene som gjennomgår filmer.

I henhold til Rotten Tomatoes, “Den Tomatometer score representerer den andel av profesjonell kritiker anmeldelser som er positive til en gitt film eller tv-show. En Tomatometer score er beregnet for en film eller et TV-program etter at det får minst fem anmeldelser.”

“Når minst 60% av anmeldelser for en film eller TV-show er positiv, en rød tomat vises for å indikere sin Ferske status.”

Med andre ord, det er ingen “Det var greit” eller “jeg likte deler av det, men andre deler var ikke stor.” Etter å analysere filmen i utfyllende detaljer og gjenspeiler på mange forskjellige aspekter av filmproduksjon satt i verk, en anmelder må anser det som positivt eller negativt. Hvis det opprettholder en Tomatometer score på 75% eller høyere med minst fem anmeldelser fra Toppen Kritikere, det vil tjene en “sertifisert frisk” score.

“[Men] mindre enn 60% av anmeldelser for en film eller TV-show er positiv, en grønn feilindikator vises for å indikere sin Råtne status.”

Så hva betyr dette for å fortelle oss om Joker? Ikke mye som vi ikke forvente. Det er splittende i at det er aspekter som noen vil hagl som Oscar-verdig, mens andre vil anse den selvrettferdige eller overplayed. Det er opp til oss å ha disse samtalene i stedet for å lese en tommelen opp eller tommelen ned. Vi får vente å se hva massene si, når Publikum Score hell i etter at Joker‘s oktober 4 slipp. Du kan lese omtaler og anmeldelser på RottenTomatoes.