‘Bob’ s Burgers’ Möter Broadway: “Central Park” Inleds På Apple TV+ med Fast Recensioner

Fox kan beklaga passerar på Central Park. Efter det att sändaren slagits ner, den musikaliska sitcom utlöste en budgivning krig mellan streaming-jättar som Apple TV+ vann. Plattformen lanserar visa idag, och ordet är att det är ganska bra.

Samarbete som skapas av Loren Bouchard, mannen bakom träffen Fox-serien Bob ‘ s Burgers, Central Park följer utnyttjar av dysfunktionella Tillerman familj. De lever i den ordinarie New York City park, som far Owen lyckas. Detta ställer honom igen Vimse, en galen gammal arvtagerska som vill göra parken till lägenheter. Cue tokiga humor och Broadway-stil belters läskigheter.

Bouchard skapade och skrev show tillsammans med Bob ‘ s Burgers-alumn Nora Smith och Josh Gad, känd som rösten av Olaf i Frysta. Det utvecklades vid 20th Century Fox Television. Animation var producerad av Bento-Lådan, som också besjälar Bob ‘ s Burgers.

Den första säsongen innehåller tio avsnitt, där de två första debut idag på Apple TV+. Ett nytt avsnitt kommer att rullas ut varje fredag, och en andra säsong har redan verkställts. Central Park är Apples mest uppmärksammade animerade versionen hittills, även om dess Jordnötter spin-off-serien Snobben i Rymden var nominerad för en Daytime Emmy förra veckan.

Kritiker har fått visa sig varmt, att välja ut musik för beröm. Här är vad de säger:

Brian Tallerico yrar om att visa på RogerEbert.com:

Central Park är en härlig gåva för komedi och musikal fans och, tja, alla … Med en löjligt begåvad röst rösterna, Central Park utspelar sig mer som en stor Broadway-musikal, mer inriktad på nya låtar än [Bob ‘ s Burgers] men med en bibehållen att visa knivskarp humor och gigantiska hjärtan. Det är den bästa showen på Apple TV [sic] med lite stretch, och en av de bästa visar i 2020 någonstans. Jag kan inte vänta för att se mer.

Efter hyllningen låtar, Olika s Caroline Framke preliminärt lov skript:

Även när showen är fortfarande finslipa sin speciella version av New York, och fyra avsnitt i, dess tecken är vanligtvis skarp och rolig nog för att hålla det zippa fram i tiden. Om det går att få ett bättre grepp om sin inställning och ge familjen komedi på sitt hjärta mer rum bland allt annat, Central Park kan blomma ut till något speciellt.

Kristen Baldwin ger visa ett B+ i Entertainment Weekly, med motiveringen att det sitter väl i streamer katalog:

Central Park utvecklades ursprungligen för Räv, men dess att byta till Apple TV+ är sannolikt en välsignelse. Denna show känns mindre som en Animation Dominans platshållare och mer av ett stycke med den charmiga lit-kom konstig om en show som Dickinson. Även poeten [Emily Dickinson] själv kanske bli kittlade av en låt som rimmar “son och dotter” med “smutsiga hot-dog vatten.”

Rolling Stone ‘s Alan Sepinwall awards och fyra stjärnor, att jämföra det både positivt och negativt med Bob’ s Burgers:

Nöjen i Central Park finns också vändas från vad man kan förvänta sig av Bob ‘ s Burgers. Låtarna är en glädje, medan komedin är en bit på den tunna sidan. En del av detta beror på att den tyngre betoning på att rita, och en del på det faktum att stamgästerna är alla mycket bred definition i början kommer, när teckenbaserade komedi av den typ Bouchard specialiserat sig på att fördelarna kraftigt från både författarna och publiken att utveckla en djup förståelse av vem alla är och varför de beter sig på ett visst sätt.

Att skriva för The A.V. Club, Shannon Miller låter en varning om cast:

Den uppfriskande karaktär sade musik gör att de flesta av seriens icke-melodiska leverans verkar lite stelt i jämförelse. Den charm som färgar Bob ‘ s Burgers och [Bouchard tidigare visa] Hem Filmer till stor del härrör från naturliga kemi av ensembler som dryper av förtrogenhet. Central Park är kastad, trots obestridliga talang, är fortfarande att lösa in sina individuella roller och arbeta med varandra, så det är inte så mycket ekologiskt snappy back-och-tillbaka för att njuta av ännu.

Animation nyheter som du kan använda
Stöd oberoende publicering

Ditt medlemskap kommer att hjälpa oss att fortsätta att leverera berättelser som är viktiga för dig. Stöd Tecknat Brygga för så lite som $1 i en vecka — den processen är snabb och enkel.